Veelgestelde vragen - FAQ

 

Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. De link bij elk hoofdstuk brengt u naar de servicepagina’s met uitgebreide informatie over het onderwerp.

 

 Heeft u toch nog andere vragen? Neem dan zeker contact op met onze klantendienst.

 

-          Aanmelden als nieuwe klant

-          Bestellen

-          Verzendkosten

-          Betalingsmogelijkheden

-          Levering

-          Retour

-          Garantievoorwaarden

 

 

Aanmelden als nieuwe klant

 

Waarom moet ik een klantenprofiel aanmaken?

Prixos heeft uw gegevens nodig om de artikelen naar het juiste leveringsadres te kunnen sturen. We hebben eveneens een adres nodig om de factuur te kunnen opmaken. U kunt er wel voor kiezen om een ander adres te gebruiken voor de levering dan voor de factuur.

 

Kan ik ook als privéklant bestellen?

Natuurlijk kunt u ook als privéklant bestellen. Wanneer u zich aanmeldt als klant, kunt u zich als privéklant registreren.

 

Kan ik mijn gegevens en wachtwoord wijzigen?

U kunt uw gegevens altijd aanpassen; u logt gewoon in op uw klantenprofiel. U kunt hier eveneens altijd uw wachtwoord wijzigen.

 

Kan ik me ook telefonisch aanmelden als nieuwe klant?

Neen, we vragen alle klanten om zich via de website aan te melden. Zo zijn vergissingen uitgesloten en bent u er zeker van dat uw gegevens correct zijn. U krijgt van ons altijd een bevestigingsmail met uw gegevens en wachtwoord, zodat u nogmaals kunt controleren of we de juiste informatie in ons systeem hebben staan. Indien er toch iets niet klopt, kunt u deze gegevens zelf corrigeren en aanpassen.

 

 

Bestellen

 

Kan ik ook telefonisch of via fax bestellen?

Neen, om extra kosten en vergissingen te vermijden, kunt u niet telefonisch of via fax bestellen. Door zelf uw bestelling in te geven en te controleren, kunt u er zeker van zijn dat alle gegevens kloppen.

 

Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?

Na het correct afsluiten van uw bestelling wordt er u per mail een orderbevestiging gestuurd. Heeft u 30 minuten na het afsluiten van uw bestelling nog geen orderbevestiging ontvangen, dan kan het zijn dat er een probleem is. In dit geval controleert u best eerst uw spamfilter; soms komt onze mail met pdf hierin terecht. Heeft u helemaal geen orderbevestiging ontvangen, dan neemt u best contactmet ons op en controleren wij of uw bestelling goed is doorgekomen.

Let op: de bevestiging van inschrijving als nieuwe klant is geen orderbevestiging! De orderbevestiging komt als aparte mail met pdf, zodat u uw bestelling kunt contoleren.

 

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Hoe sneller Prixos uw bestelling verwerkt, hoe sneller ze bij u wordt geleverd. Merkt u echter meteen na het afsluiten van de bestelling dat er een vergissing is gebeurd of dat u iets bent vergeten, neem dan meteen contactmet ons op en misschien kunnen we dit nog aanpassen.

Zodra de bestelling is doorgestuurd naar ons magazijn, kunnen we ze niet meer aanpassen of tegenhouden.

 

 

Verzendkosten

 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen altijd € 6.99, onafhankelijk van het bestelbedrag.

 

Hanteert Prixos een minimum bestelbedrag?

Wij werken niet met een minimum bestelbedrag. U moet natuurlijk wel de verzendkosten betalen, dus is het vaak interessant om meteen nog wat andere artikelen mee te bestellen.

 

Wanneer is de levering gratis?

Omdat Prixos u zeer scherpe prijzen biedt, hanteren we vaste verzendkosten. Maar vergeet niet dat u gemiddeld 30% bespaart door bij ons te bestellen: op een bestelbedrag van € 100 bespaart u dus in elk geval € 30!

 

 

Betalingsmogelijkheden

 

Hoe kan ik bij Prixos betalen?

Voor een handig overzicht van alle manieren waarop u bij ons kan betalen, verwijzen we u graag door naar onze pagina Betalingsmogelijkheden en factuur.

 

Kan ik ook op factuur bestellen?

KMO’s, zelfstandigen, VZW’s, scholen en overheden kunnen bij Prixos op factuur bestellen. Nadat u zich aanmeldt als bedrijf of zelfstandige, krijgt u automatisch de keuze om op factuur te kopen.

We vragen hiervoor wel een kleine kostenbijdrage van € 2.99. Voor meer details kunt u terecht op de pagina Betalingsmogelijkheden en factuur.

 

De factuur zat niet in de doos, wat moet ik doen?

Prixos stuurt u de factuur altijd als pdf, per mail. U ontvangt de factuur binnen 1 à 2 dagen na het verzenden van uw bestelling.

 

 

Levering

 

Wanneer kan ik mijn levering verwachten?

Wanneer u voor 18 u. bestelt, ontvangt u uw bestelling normaal gezien de volgende werkdag. Voor uitzonderingen en meer informatie verwijzen we u graag door naar de pagina Leveringsinformatie.

 

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

Al onze pakketten worden geleverd door DHL. Grote leveringen of speciale producten worden soms ook door de leverancier zelf geleverd. Meubelen worden op afspraak geleverd.

 

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?

Heeft u wel al een factuur ontvangen, maar nog geen levering, dan kan het zijn dat er iets is misgelopen. Neem in dit geval contactmet ons op en we kijken voor u na wat er aan de hand is.

Voor meer details en om te weten wat u moet doen, kunt u ook terecht op onze pagina Leveringsinformatie.

 

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet volledig is?

Gelieve altijd, voordat u aftekent voor ontvangst, te controleren of u het volledige aantal dozen heeft ontvangen.

Wanneer u een volledige doos zou missen of artikelen wel op de pakbon staan, maar niet geleverd werden, ga dan naar onze pagina Leveringsinformatievoor een overzicht van wat u moet doen.

 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?

Wanneer u zich aanmeldt als nieuwe klant, kunt u voor de levering een ander adres kiezen dan voor de factuur. U kunt deze adressen later ook altijd aanpassen.

Wil u eenmalig een ander leveringsadres gebruiken, dan kunt u dit ook nog altijd aanpassen bij het afsluiten van uw bestelling.

 

Kan ik mijn bestelling in een ander land laten leveren?

U kunt uw bestelling ook in Nederland laten leveren. Andere landen zijn helaas niet mogelijk.

 

 

Retour

 

Kan ik een artikel terugsturen?

U kunt een artikel nooit zomaar terugsturen. Het is belangrijk dat u altijd contact met ons opneemt, zodat wij een retourdossier kunnen aanmaken. 

 

Wat moet ik doen wanneer ik een artikel ontvang dat ik niet besteld heb?

Gelieve eerst de artikelnummers op de pakbon te vergelijken met die op uw orderbevestiging. Wanneer deze niet overeenkomen, neemt u contactmet ons op.

Wanneer de nummers wel overeenkomen, maar u toch een artikel wil terugsturen, gaat u naar de pagina Retourvoor alle informatie over de procedure.

 

Wat moet ik doen als mijn levering beschadigd is?

Wanneer een doos beschadigd is, moet u dit altijd aangeven voordat u tekent voor ontvangst.

Wanneer u bij het uitpakken van de doos vaststelt dat een artikel beschadigd is, dan neemt u best meteen een foto van het artikel. U kunt deze schade schriftelijk melden, liefst met een foto en vermelding van het order- of factuurnummer. 

 

 

Garantievoorwaarden

 

Wat moet ik doen als mijn artikel niet of niet meer werkt?

Wanneer u bij Prixos een artikel heeft gekocht dat niet (meer) werkt, kunt u dit ons melden per mail. U vindt alle informatie over de procedure op onze pagina Garantievoorwaarden.

 

Wat moet ik doen als ik een beschadigd artikel heb ontvangen?

Wanneer u bij het uitpakken van de doos vaststelt dat een artikel beschadigd is, dan neemt u best meteen een foto van het artikel. U kunt deze schade schriftelijk melden, liefst met een foto en vermelding van het order- of factuurnummer. 


Onlangs bekeken