Verzendkosten en levertijden

1.  Algemene informatie

Prixos zorgt ervoor dat uw bestelling zo snel mogelijk geleverd wordt.

·         Alle bestellingen die vóór 18 u. geplaatst worden, worden de volgende werkdag geleverd. Dit geldt niet voor artikelen die niet voorradig zijn en bijzondere artikelen die we speciaal voor u moeten bestellen.

·         Bij Prixos concentreren we ons in de eerste plaats op de scherpe prijzen van onze artikelen. We hanteren bij elke bestelling dan ook de vaste, lage leveringskost van € 6.99 (excl. BTW).

·         De levering wordt verzorgd door DHL en gebeurt altijd tijdens de kantooruren. Het is niet mogelijk hiervoor een afspraak te maken.

·         Prixos levert alleen in België (en, op aanvraag, in Nederland). Er wordt geleverd op het adres dat u bij de bestelling hebt ingegeven. Levering op een postbusadres is niet mogelijk.

 

 2.       Overzicht levertijden

Prixos zorgt ervoor dat uw bestelling zo snel mogelijk geleverd wordt.

·         Alle bestellingen die vóór 18 u. geplaatst worden, worden de volgende werkdag geleverd. Dit geldt niet voor artikelen die niet voorradig zijn en bijzondere artikelen die we speciaal voor u moeten bestellen.

·         Bij Prixos concentreren we ons in de eerste plaats op de scherpe prijzen van onze artikelen. We hanteren bij elke bestelling dan ook de vaste, lage leveringskost van € 6.99 (excl. BTW).

·         De levering wordt verzorgd door DHL en gebeurt altijd tijdens de kantooruren. Het is niet mogelijk hiervoor een afspraak te maken.

·         Prixos levert alleen in België (en, op aanvraag, in Nederland). Er wordt geleverd op het adres dat u bij de bestelling hebt ingegeven. Levering op een postbusadres is niet mogelijk.

 

84EDF5AAC722[1]

 

3.       Verloop van de levering

·         U voert een bestelling uit op onze site. Wij controleren deze bestelling wat betreft de beschikbaarheid van de artikelen en de status van de betaling.

·         Zodra de bestelling bij ons is goedgekeurd, wordt het pakket klaargemaakt en in de vrachtwagen geladen. U ontvangt van ons een e-mail met de pakbon. Hierop kan u meteen zien of de zending volledig is of niet; in dit laatste geval zal er een nalevering plaatsvinden.

Via een link in de pakbon naar Track & Trace kan u uw bestelling volgen. Deze link is alleen actief op de dag van de levering en als u de PDF in zijn geheel opent (dus niet in het leesvenster van uw mailprogramma).

·         U ontvangt uw bestelling tijdens de kantooruren, volgens het vaste leverschema van DHL. Jammer genoeg kunnen we op voorhand nooit precies bepalen hoe laat uw bestelling geleverd zal worden en kan de chauffeur u evenmin verwittigen.

·         Wanneer de chauffeur bij u aankomt, zal hij de naam en handtekening van de ontvanger vragen. Zorgt u ervoor dat alleen bevoegde personen de zending in ontvangst kunnen nemen. Wanneer u ervoor kiest de zending te laten afleveren op een locatie waar er niemand aanwezig is om te tekenen voor ontvangst, valt dit uitsluitend uw verantwoordelijkheid.

·         Vergeet niet om, voordat u aftekent, het aantal dozen te tellen. Dit moet overeenkomen met de informatie van de chauffeur. Wanneer u de bestelling uitpakt, controleert u alles aan de hand van de pakbon, waarop staat aangegeven welke artikelen verzonden zijn. Artikelen die niet voorradig waren, worden zo snel mogelijk nagezonden.

·         U ontvangt de factuur als pdf, per e-mail, de dag na het verzenden van de levering. Meestal is dit de dag waarop u uw bestelling ontvangt. Heeft u twee werkdagen na het ontvangen van de factuur nog geen levering ontvangen, neem dan zeker contact met ons op. Wij kunnen dan nakijken waar de zending zich bevindt en of er iets fout is gelopen. Klachten over zendingen moeten ten laatste 7 dagen na de factuurdatum doorgegeven worden.

A130186CE749[1]

 

4.       Ontbrekende artikelen

 Helaas komen er in ons magazijn wel eens fouten en vergissingen voor en kan het gebeuren dat een artikel ontbreekt. Ontbrekende artikelen moeten zo snel mogelijk (ten laatste 48 uur na het versturen van de factuur) bij ons gemeld worden, zoals ook staat aangegeven in de mail bij de factuur. Stuur een e-mail naar info@prixos.be en vermeld hierin zeker volgende gegevens:

·         om welke bestelling het gaat (het ordernummer)
·         de firmanaam
·         de ontbrekende artikelen (liefst met artikelnummer)
·         het aantal

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om u op de hoogte te houden van de vorderingen en u een passende oplossing te bieden.

 

5.       Afwezigheden en teruggekomen of geweigerde artikelen

·         Bent u op de dag van levering afwezig, dan komt DHL de volgende werkdag nogmaals langs. Bent u dan opnieuw afwezig, dan zal de chauffeur een bericht voor u achterlaten zodat u contact met hen kan opnemen. In de regel gaat de zending naar het dichtstbijzijnde magazijn van DHL waar u uw zending dan kunt ophalen. U heeft hiervoor 5 werkdagen de tijd.

·         Zendingen die niet door DHL kunnen worden aangeboden, worden teruggezonden naar ons magazijn. Dit zijn bijvoorbeeld zendingen met een foutief adres (geadresseerde onbekend, foute straatnaam / huisnummer / busnummer / postcode / plaatsnaam).

Controleer dus zeker, wanneer u bij ons bestelt, of de adresgegevens kloppen. Zodra uw bestelling bevestigd is, kunnen deze gegevens niet meer worden aangepast. Wanneer de zending opnieuw moet worden verstuurd, zullen er ook opnieuw verzendkosten worden aangerekend.

·         Voor zendingen die bij aflevering geweigerd worden of die pas na het versturen worden geannuleerd, wordt de normale bijdrage voor retourkosten aangerekend. U vindt hierover meer informatie op de pagina retouraanvraag.

TIP: Staat uw naam of firmanaam op de deurbel? Heeft u onder de firmanaam besteld als u uw zending op kantoor wilt ontvangen?

 

6.       Speciale leveringen en grote artikelen 

Grote artikelen, zoals meubels en bepaalde kantoormachines, maar ook speciaal voor u bestelde artikelen, worden direct door de leverancier of producent naar u verstuurd. Hiervoor werken ze veelal samen met andere transporteurs dan DHL. De levertijd voor deze artikelen bedraagt meestal 2-5 werkdagen. Deze afwijkende levertijd staat altijd op de productpagina aangegeven. Een vaste leverdag kiezen is voor deze bestellingen helaas niet mogelijk. Voor de levering van meubelen en kasten wordt een afspraak met u gemaakt.

 

7.       Meer weten?

Heeft u vragen over de leveringen, dan kan u ook altijd de klantendienst contacteren. U vindt hun contactgegevens op deze pagina.

Onlangs bekeken