Achter iedere sterke ondernemer…. staat een andere sterke ondernemer! Als ondernemer ben je nooit alleen. Je hebt je leveranciers, je collega-ondernemers of je (professionele) klanten.
Hoeveel de TCO (Total Cost of Ownership) van uw kantoorbenodigdheden bedraagt, heeft u daar al eens bij stilgestaan? Nu denkt u misschien: “Ach, die paar keer per jaar dat ik papier en cartridges bestel, wat maakt dat nu uit?”. Misschien wel meer dan u denkt ... Hoeveel uw kantoorbenodigdheden u écht kosten en op basis van welke elementen u dit berekent, dat ontdekt u hier.
De beste merken voor uw kantoorartikelen, die verdienen hun plekje in de schijnwerpers. Elke maand stel ik u een merk voor dat bekendstaat om zijn kwaliteit, innovatieve en gespecialiseerde producten. Deze maand is het de beurt aan Leitz, een merk van de Esselte Corporation. Ik geef u hieronder graag mee voor welke artikelen u op Leitz kan vertrouwen en waarin deze fabrikant zich onderscheidt van de anderen.
Op ieder modern kantoor zijn ze wel te vinden: labelwriters van Dymo, Brother of Leitz Icon. Gemakkelijk in gebruik en altijd een mooi resultaat. Van eenvoudige etikettenprinter tot mooi vormgegeven wireless printer, die door meerdere medewerkers gebruikt kan worden.
Een bezoek aan een klant of leverancier staat of valt met hoe u wordt ontvangen. De eerste indruk van de receptie en het onthaal hebben een grote invloed op de rest van uw afspraak en bepalen zelfs of er al dan niet zaken worden gedaan. Om uw eigen receptie optimaal in te richten, kruipt u dus best even in de huid van een bezoeker of denkt u terug aan de keren dat u een ander bedrijf bezocht.
De begrippen rechtstaand werken en ergonomie op de werkvloer worden de laatste jaren vaak in één adem genoemd. Da’s ook logisch: de nefaste gevolgen van een zittend beroep worden steeds duidelijker en fabrikanten van kantoormeubilair ontwikkelen voortdurend innovatieve producten om aan de toenemende vraag tegemoet te komen.
Waaraan denkt u als u het woord ‘mappen’ ziet? Misschien aan een ringmap, een dossiermap, of nog een heel ander exemplaar. Wanneer u mappen wil aankopen, is het belangrijk dat u weet welke soorten er op de markt zijn. Dit laat u toe de beste keuze te maken: voor elke toepassing de juiste map.
Documenten lamineren, het is zo’n typisch taakje dat wel eens blijft liggen omdat u ertegen op ziet. Maar eigenlijk is het een koud kunstje, toch als u het juiste materiaal gebruikt. Welk materiaal dit precies is en hoe u het juiste materiaal kiest, dat leest u in dit blogartikel.
De begrippen rechtstaand werken en ergonomie op de werkvloer worden de laatste jaren vaak in één adem genoemd. Da’s ook logisch: de nefaste gevolgen van een zittend beroep worden steeds duidelijker en fabrikanten van kantoormeubilair ontwikkelen voortdurend innovatieve producten om aan de toenemende vraag tegemoet te komen.
Keuzestress: we kennen het allemaal. Ook wanneer u online kantoorartikelen wil aankopen, stoot u op een enorm aanbod: diverse leveranciers, verschillende merken, afmetingen, kleuren, … Weet u niet goed waar te beginnen? Lees dan hieronder wat er zoal meetelt bij uw beslissingsproces.
Twee factoren spelen een belangrijke rol in uw keuze voor een leverancier van kantoorartikelen: prijs en kwaliteit. Degelijke producten die toch laag geprijsd zijn, dat is uw streefdoel. En dat treft, want dat is net waar Quantore voor staat: kantoorartikelen van een goede kwaliteit, die toch aan een zacht prijsje worden aangeboden.